Imprimare
PDF

Scadere cu 7.9% a numarului de pasageri pe ruta Iasi-Bucuresti


In cadrul unei conferinte de presa, deputatul Marius Bodea a prezentat situatia Aeroportului Iasi care, in prima jumatate a anului 2018, a inregistrat o scadere cu 7.9% a numarului de pasageri pe ruta Iasi-Bucuresti.
”De peste un an jumatate, Aeroportul Iasi este in regres. O scadere atat de brutala a numarului de pasageri pe rutele interne inseamna un soc, un cutremur in lumea aviatiei. Si nu doar pentru Aeroportul Iasi, ci si pentru oras. Este un semnal negativ, pentru ca, in cea mai mare parte, acesti pasageri sunt in vizita de business/turism sau pe zona academica. In lumea aviatiei un asemenea procent este egal cu un cutremur urias”, a spus Marius Bodea.
 
Acesta a corelat scaderea cu 7.9% a numarului de pasageri pe ruta Iasi – Bucuresti cu datele furnizate de Institutul pentru Statistica (INS) care prezinta o scadere a numarului de turisti in Iasi.
 
”Aceasta scadere a traficului intern de pasageri trebuie corelata cu scaderea numarului de turisti si de innoptari in Iasi. In luna iunie 2018, comparativ cu aceeasi luna a anului 2017, sosirile in structurile de primire turistica cu functiuni de cazare au inregistrat o diminuare cu 1.5%, iar innoptarile cu 3.2%. Intr-o perioada in care toate orasele mari din aceasta tara isi cresc numarul de turisti, la noi se intampla taman invers! Sa va dau cateva cifre: in Cluj, in primele 5 luni ale anului, numarul de turisti in 2018 a crescut cu 9.9%. In Oradea, in primele 5 luni ale anului, numarul de turisti a crescut cu 17.5%. In Brasov a fost crestere cu 4.3%, iar in Suceava a fost crestere cu 7.4%”, a spus Bodea.
 
Totodata, acesta a tras un semnal de alarma ca in Anul Centenarului, cand se cheltuie milioane de euro din bani publici pe tot felul de evenimente si actiuni, Iasul sa sufere o scadere a numarului de turisti.
 
”Este absolut o catastrofa ca in an Centenar, cand se cheltuie milioane de euro in Iasi pe tot felul de evenimente, care tocmai au rolul de a potenta turismul, atractivitatea Iasului, vizitarea Iasului ca simbol national al Marii Uniri, sa ai scadere la acest capitol. Nu putem concluziona decat ca tot acest efort financiar si logistic de an centenar este anulat complet de scaderea atractivitatii generale a Iasului. Scaderea traficului intern se traduce prin scaderea atractivitatii economice a Iasului. Poate sa ne explice pe hartie inginerul Chirica cu 1000 de carioci in mana ca nu am dreptate, asta scrie in orice manual de business, traficul aviatic intern este barometrul atractivitatii economice a unui oras. Insa vina nu ii apartine lui Chirica exclusiv. Ii apartine si presedintelui PSD din fruntea Consiliului Judetean Iasi in egala masura. El avea sansa sa foloseasca Aeroportul ca un catalizator al afacerilor in Iasi, asa cum se face oriunde in lume”, a mai spus Marius Bodea, deputat PNL Iasi.
 
Deputatul liberal a vorbit si despre anularea curselor aeriene operate de Ernest Airlines de pe Aeroportul Iasi.
 
”Amintiti–va cu ce fast se lansau acum doua luni cursele aeriene spre Verona si Cuneo operate de Ernest Airlines, o companie aeriana de care nu auzise mai nimeni. Acum au anuntat suspendarea zborurilor dupa doar doar luni. Pentru cei care au habar de aviatie nu a fost o surpriza, ba chiar au prevazut acest moment. Doar conducerea PSD din fruntea CJ Iasi si a Aeroportului Iasi nu s-a prins de aceasta gluma. Acum mai bine de 7 ani de zile a mai existat un episod similar la Iasi, o teapa trasa de o alta companie aeriana de 400.000 dolari, deloc intamplator, tot sub conducerea pesedista de la CJ si Aeroport”, a mai spus Bodea.
 
Acesta a adresat trei intrebari publice conducerii Consiliului Judetean si Aeroportului International Iasi.
 
”Asadar, cine are de cerut banii inapoi de pe bilete de avion neonorate de companie sa ii caute pe directorul Aeroportului si presedintele CJ Iasi, adica cei care au girat aceasta scamatorie. Trebuie urgent raspunsuri publice la urmatoarele intrebari:
 
Cate bilete vandute de aceasta companie nu vor mai fi onorate?
Care este valoarea acestor bilete?
Care este suma datorata de compania aeriana Aeroportului Iasi pentru perioada de operare: taxe de pasager, securitate, dezvoltare, tarife de stationare, balizaj etc.?”