Imprimare
PDF

Proba de foc la Bacalaureat


* 1.000 au sustinut proba la istorie * Subiectele au fost de dificultate medie, respectând programa de bacalaureat şi modelul de itemi recomandat de MECTS la începutului anului şcolar * alti 4.000 de absolventi ai claselor a XII-a au sustinut proba la matematica

* " S-a constatat că cele trei subiecte, fiecare notat cu câte 30 de puncte, includ cerințe clare, care au în vedere materia studiată pe parcursul liceului la algebră, analiză matematică, geometrie și trigonometrie. Obținerea unei note minime de promovare este condiționată de abordarea primelor două subiecte, concepute în acest sens. În schimb, pentru a primi o notă bună este nevoie de atenție, de experiență de rezolvare a unor subiecte similare și de stăpânirea emoțiilor. Ca și în sesiunile anterioare, sunt punctate toate etapele parcurse în rezolvarea unei cerințe, acordându-se, așadar, punctaje intermediare. Se poate considera că, la modul general, variantele au un nivel mediu de dificultate, conținând subiecte echilibrate, fără cerințe foarte dificile.", a precizat prof. Nicu Miron, Inspector de specialitate

 

In functie de specializarea urmata, elevii au sustinut ieri proba scrisa la matematica si istorie. Insa, fata de celelalte probe ale examenului, cea de ieri nu s-a desfasurat fara incidente. La nivelul judetului, peste 5.000 de absolventi au participat la acest examen. Dintre acestia, aproximativ 1.000 au sustinut proba la istorie. Majoritatea au iesit multumiti din sala. Subiectele au fost de dificultate medie, respectând programa de bacalaureat şi modelul de itemi recomandat de MECTS la începutului anului şcolar. “   Primul subiect se referă la o temă de istorie medie a românilor, mai precis domniile lui Mircea cel Bătrân şi a lui Ştefan cel Mare. Elevii trebuiau să identifice din textele istorice propuse unele coordonate spaţio-temporale la care făceau referire cele două surse narative. În cadrul celei de-a șasea cerințe, se solicitau detalii despre primul subiect, cu privire la două fapte istorice referitoare la acţiunile militare din secolele XV – XVI la care au participat Ţările Române.            Al doilea subiect solicită cunoştinţe de istorie modernă a românilor. Este vorba despre un item care constă într-o întrebare structurată, solicitându-se menţionarea unor caracteristici ale proiectului reprezentat de constituţia propusă de tinerii boieri moldoveni la 1822. O parte din soluţiile solicitate se puteau identifica din sursa pe care elevii o aveau de analizat. Ultimele două cerinţe ale acestui subiect necesitau răspunsuri mai elaborate, argumentate, exprimarea unei opinii asupra unui fapt istoric, ca urmare a analizării textului istoric. De asemenea, se solicita argumentarea printr-un fapt istoric a unei afirmații. Se punctează pertinenţa argumentării prin utilizarea unui fapt istoric relevant, respectiv a conectorilor care exprimă cauzalitatea şi concluzia. Subiectul al III-lea constă în realizarea unui eseu structurat despre situaţia internă şi internaţională a României în perioada postbelică. În demersul lor, elevii trebuiau să  trateze o serie de cerinţe care, fie solicitau menţionarea unui fapt istoric, fie detalierea, prezentarea complexă a unei acţiuni prin care România se implică în relaţiile internaţionale în a doua jumătate a secolului al XX-lea. De asemenea, elevii trebuiau să menţioneze şi practici politice democratice din  perioada menționată anterior. În concluzie, subiectele necesitau atenţie din partea elevilor, mai ales în înțelegerea cerinţelor formulate, pentru că rezolvarea unora solicita identificarea informaţiei din sursa istorică propusă, fiind necesare de asemenea și cunoștinţe temeinice, rod al unei pregătiri susținute în timpul anului școlar. Având în vedere că Istoria este o disciplină de profil, cu caracter obligatoriu pentru clasele umaniste și pentru cele vocaţionale, considerăm că elevii au prilejul de a arăta astăzi măsura valorii lor la profilul pentru care au optat la admiterea în liceu.”, a declarat Prof. dr. Lăcrămioara Iordăchescu,

Inspector de specialitate. Elevii care au sustinut proba la matematica s-au plans ca subiectele au fost grele.

In schimb, reprezentantii Inspectoratului Scolar Judetean spun ca subiectele au fost accesibile. "La proba scrisă la Matematică susținută astăzi, 4.07.2012, în cadrul examenului de bacalaureat, atât pentru absolvenții de la profil matematică-informatică, cât și pentru cei de la clase de științele naturii sau tehnologice, a fost extrasă Varianta 5. S-au respectat modelul postat pe site-ul M.E.C.T.S și programa școlară. S-a constatat, pentru ambele variante, că cele trei subiecte, fiecare notat cu câte 30 de puncte, includ cerințe clare, care au în vedere materia studiată pe parcursul liceului la algebră, analiză matematică, geometrie și trigonometrie. Obținerea unei note minime de promovare este condiționată de abordarea primelor două subiecte, concepute în acest sens. În schimb, pentru a primi o notă bună este nevoie de atenție, de experiență de rezolvare a unor subiecte similare și de stăpânirea emoțiilor. Ca și în sesiunile anterioare, sunt punctate toate etapele parcurse în rezolvarea unei cerințe, acordându-se, așadar, punctaje intermediare. Se poate considera că, la modul general, variantele au un nivel mediu de dificultate, conținând subiecte echilibrate, fără cerințe foarte dificile.", a precizat prof. Nicu Miron, Inspector de specialitate. Pana acum la Bacalaureat nu a fost eleminat niciun elev. Ieri, insa, 4 absolventi au fost dati afara din sala. In acest sens, Sabina Manea, purtator de cuvant al ISJ Iasi, a declarat : "Este vorba despre doua eleve de la Colegiul Emil Racovita care si-au schimbat ciornele intre ele. Alti doi elevi din Harlau au incercat sa foloseasca telefoanele mobile pentru a frauda examenul".

Absolventii eliminati din examen nu vor mai avea dreptul sa se inscrie la urmatoarele doua sesiuni ale bacalaureatului. A.E.