Imprimare
PDF

Elevii Liceului Agricol Miroslava , parteneri de succes in cadrul proiectelor europene


Elevii din cadrul Liceului Tehnologic Agricol “Mihail Kogalniceanu” Miroslava manifesta un interes deosebit atat pentru utilizarea TIC, cat si pentru dezvoltarea de aplicatii mobile, in scopul invatarii. Desi interesul acestora este rezultatul aprofundarii informatiilor transmise la orele de curs, un rol important il au proiectele europene in care scoala noastra a fost implicata de-a lungul timpului, atat in calitate de partener, cat si in calitate de coordonator. Amintim,dintre acestea, proiecte desfasurate in parteneriat cu institutii precum Colegiul National de Viticultura Stauceni – Chisinau, Colegiul Milanowskiego Edukaciynego Milanowek din Polonia, Liceo Scientifico Statale „Giuseppe Berto” Vibo Valentia din Italia, Colegiul Kettering din Marea Britanie, Colegiul Bradford din Marea Britanie.
De asemenea, scoala noastra a fost partenera in numeroase proiecte Leonardo si a initiat 2 proiecte transfrontaliere, finantate de catre Uniunea Europeana prin Programul Operational Comun Romania – Ucraina – Republica Moldova 2007-2013 („Parcul educational- model de educatie ecologica transfrontaliera” si „Firma de exercitiu”, fiecare in valoare de 100000 euro).
In prezent, sunt in faza de implementare 2 proiecte, finantate prin programul Erasmus+: “Using ICT in Music Education”, cu parteneri din Turcia, Italia, Malta, Portugalia, Bulgaria, Slovacia, centrat pe utilizarea tehnologiilor interactive in procesul de invatare si “Mobile applications to ease learning for students”.
 
Proiectul “Mobile applications to ease learning for students” (2017-1-RO01-KA219-037187_1) este coordonat de Liceul Tehnologic Agricol „Mihail Kogalniceanu”, Miroslava si are ca parteneri institutii din Polonia (Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Radomsku ul. Brzeźnicka 20 97-500 Radomsko), Turcia (Özel Ege Bilim Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (Egebilim Eğitim ve Öğretim A.S.) si Grecia(Music School of Komotini).
 
Scopul proiectului este dezvoltarea de aplicatii utile invatarii pentru telefoanele care utilizeaza sistemul de operare Android. Elevii din cele 4 tari partenere au participat, in cadrul mobilitatilor care au avut loc in Polonia(18-24 februarie 2018) si in Romania (13-17 mai 2018), la mai multe work-shop-uri IT(Lessons and workshop -12 steps in creating and releasing an app, Workshop- The mobile applications` utility -finding objectives, distance calculation), sustinute de specialisti in domeniu. In cadrul acestor intalniri, s-au familiarizat cu programul App Inventor 2, aplicatii mobile (MIT AI2 Companion, Note-Evernote).
 
In perioada 22-26 octombrie 2018, a avut loc, in Turcia, cea de-a treia activitate de invatare din cadrul acestui proiect. Elevii au dezvoltat noi aplicatii si au participat la un dialog intercultural intensiv, marcat de evenimente si experiente unice. Cu siguranta, activitatile la care au participat pana acum, precum si cele la care vor participa in luna martie 2019, in Grecia (ultima mobilitate dedicata elevilor in acest proiect), vor contribui la dezvoltarea lor personala si la conturarea unui profil centrat pe dezvoltarea abilitatilor de viata si pe invatarea practica.
Dincolo de profilul proiectului, centrat pe dezvoltarea aplicatiilor mobile, activitatile cuprinse in program au asigurat diversitate, prin alternanta dintre formal si non-formal, ceea ce a permis o permanenta colaborare intre elevii si profesorii din tarile partenere.
 
“Suntem bucurosi de reusita acestui proiect si speram in viitoare colaborari. Am discutat cu reprezentantii institutiilor partenere despre posibilitatea implementarii unor noi parteneriate strategice. Proiectele ERASMUS + au un impact deosebit in comunitate iar elevii nostri au fost foarte incantati”, a declarat reprezentantul legal al institutiei de invatamant, director prof. Timu Constantin.
 
“Am descoperit oameni noi si m-am descoperit pe mine insumi, intr-o noua ipostaza. Este fascinant sa poti face schimb de impresii cu elevi din alte tari. Mi-a placut foarte mult, totul a fost foarte bine organizat.”(Florin Zaharia, clasa a XI-a)