Imprimare
PDF

Bandă unică pentru biciclete, taxi și autobuz – propunerea pentru fluidizarea traficului din zona Bucium


Una din cele mai aglomerate zone din Iași a fost luată în calcul pentru o propunere de-a dreptul ciudată.
 
 Cei care folosesc bicicletele și transportul public au propus o bandă unică pentru mijloacele de transport în comun și taxiuri din Bucium. Primăria vrea însă să lase zona pentru traficul auto, aceasta fiind deja sugrumată de mașini
 
Ultima ședință a comisiei de circulație de la nivelul primăriei a stârnit dezbateri aprinse. Reprezentanții societății civile din cadrul comisiei au venit cu o propunere care a generat rumoare în sală.
 
Anca Gherasim, reprezentantul utilizatorilor de servicii CTP și pietonilor, dar și Eugen Harasim, reprezentant al bicicliștilor Velo Art, au venit cu o propunere cel puțin ciudată. Aceștia au propus ca în zona Bucium să fie făcută o bandă unică folosită pentru autobuze, taxiuri și bicicliști.
 
„În ședința Comisiei de Circulație de astăzi (ieri- 10.01.2020), principalul subiect a fost proiectarea Șoselei Bucium. Eu și cu Eugen Harasim am prezentat propunerea venită din partea organizațiilor și comunităților ce promovează transportul alternativ (Institutul Cultural Independent, Probikeaddiction, Clubul de ciclism IasiBike, RealSports etc.). Credem că este nevoie de măsuri mai radicale pentru a diminua dependența de mașină personală, făcând atractive deplasarea cu bicicleta și transportul public. Soluția noastră a fost să dedicăm o bandă din cele două autobuzului + bicicletă + taxi.”, a spus Anca Gherasim.
 
Aceasta a menționat că în Cluj-Napoca există deja acest lucru.
 
Propunerea bicicliștilor a fost făcută și de consilierul PNL Ciprian Bostan, locatar al cartierului I.C. Brătianu, ridicat de pușcăriașul Relu Fenechiu. Bostan ridică în ședințele Consiliului Local doar problemele din Bucium. Printre acestea a fost și cea pentru banda de biciclete în zona Bucium, idee preluată și de ceilalți între timp.
 
„Executivul nu a fost de acord, argumentând că mașinile au nevoie de minim două benzi pe sens. În schimb, se va supralărgi la cinci benzi, se va încerca o prioritizare a autobuzului la ieșirea din alveolă câteva zeci de metri, se va crea o bandă pe carosabil pentru bicicletă, aprox un metru. Din ce am înțeles, încă se analizează dacă va fi inclusă în banda auto sau desenată separat. Am primit asigurarea de la proiectanți că nu se vor reduce trotuarele sub 1.8 metri, limită prevăzută în Normativul 51/2012 dedicat persoanelor cu dizabilități.”, a mai spus aceasta.
 
Municipalitatea vrea însă să lărgească zona Bucium cu încă o bandă destinată trasportului rutier, șoseaua fiind una extrem de aglomerată mai tot timpul.
 
„În cadrul comisiei de circulație, am avut discuții contradictorii cu reprezentanții a două ONG-uri, d-na Anca Gherasim și d-nul Eugen Harasim, privitoare la circulația pe Șoseaua Bucium. Dânșii ar dori ca o bandă de circulație pe sens să fie dedicată bicicliștilor, transportului public și taxiurilor. Cred că ar trebui să se discute acest subiect mai ales de către locuitorii zonei Bucium, dar și de către bicicliști etc.”, a spus viceprimarul Radu Botez.