Imprimare
PDF

Vestea care ii va infuria pe soferi! Finalizarea centurii din Iasi, omisa din Master Plan


In discutie este varianta de trafic usor (8 km) si doua legaturi de 11 km (DJ248) si 5 km. Seful de la Drumuri ne linisteste: „Constructia variantei de trafic usor va fi corelata cu cea a autostrazii“.

Finalizarea lucrarilor la varianta ocolitoare a Iasului este un vis din ce in ce mai indepartat pentru ieseni. Guvernul nu a inclus proiectul in Master Planul General de Transport (MPGT), document care prioritizeaza inves­titiile in infrastuctura nationala pana in anul 2030, fapt de natura sa puna sub semnul intrebarii alocarea de fonduri pentru realizarea acestuia. Este vorba de construirea variantei de trafic usor (8 km) si a doua legaturi ale centurii de trafic greu de 11 km (DJ248) si 5 km (bd. Poitiers, intersectie cu DN24, str. Trei Fantani, DN28).

„In conformitate cu strategia de implementare a proiectelor de infrastructura rutiera care urmeaza sa faca parte din MPGT, constructia celor 3 obiecte inca nerealizate din Varianta Ocolitoare Iasi - Etapa I - Varianta Sud nu este prevazuta a se realiza in perioada de programare a MPGT. Mentio­nam totodata ca forma finala a MPGT al Romaniei nu a fost inca aprobata, iar strategia de implementare (impli­cit lansarea procedurii de atribuire pentru constructia celor 3 obiecte inca nerealizate) poate suferi modificari in functie de dezbaterile care vor avea loc in Parlament“, a aratat directorul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, Narcis Neaga, intr-o adresa oficiala din 21 ianuarie 2015, publicata online intr-un grup de dis­cutii pe infrastructura de pe o retea de socializare.

Neaga nu a putut fi contactat in cursul zilei de ieri, dar directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi, Ovidiu Laicu, a sustinut ca proiectul centurii Iasului va fi finantat de la bugetul de stat. „Constructia variantei de trafic usor va fi corelata cu cea a autostrazii“, a spus Laicu. El a adaugat ca valoarea proiectului se ridica la 24 milioane euro. Intrebat daca proiectul este inclus in MPGT, Laicu a precizat ca documentul inca nu a fost aprobat de catre autoritati.

Potrivit directorului DRDP, construirea centurii a fost intarziata de incercarea autoritatilor centrale de a finanta proiectul cu fonduri europene. „Problema a fost ca s-a incercat, pe vremea fostului ministru al Trans­por­turilor Relu Fenechiu accesarea fondurilor cu toate cele trei obiective ramase de executat. Bruxelles a cerut revizuirea proiectului, astfel incat varianta de trafic usor sa fie un proiect de sine statator. Indicatorii au fost revizuiti, dar apoi a inceput povestea cu master planul, si proiectul s-a oprit“, a mai spus Laicu.